A Pilates-módszer a test nyújtására, megerősítésére és tónusba hozására a Joseph Pilates által kidolgozott gyakorlatsorok összessége. A keleti és nyugati filozófiák ötvözésével a Pilates-módszer az erőközpontra összpontosítva erősíti és nyújtja az egész testet. A test és az elme mindvégig azon munkálkodik, hogy hajlékony, megnyúlt izmokat fejlesszen.

Ez a rendszer a nyújtást és erősítést a légzéssel és koordinációval kombinálja a test egyensúlyának kialakítására. Folyamatos gyakorlása mellett az egész test megváltozik: javul a testtartás, az izmok hosszabbá, szálkásabbá válnak.

Ez a mozgásforma a fizioterápiára, a mozgáselemzésre, a táncra és a jógára épül, és sportos életmódtól, kortól, testalkattól függetlenül végezhető. A gyakorlatok a has és a hát izmainak erősítését szolgálják a derékfájás megelőzése érdekében. Azok, akiknek már vannak gerincbántalmaik, alkalmazhatják a gyakorlatokat testtartásuk javítására és a fájdalmak kiújulásának elkerülésére.

A módszer lényege a gyakorlatok és azok pontos kivitelezése, a koncentráció a test és a gondolatok integrálása, a body and mind, azaz a test és lélek harmóniájának létrehozása. Képessé tesz relaxálni, egyenletesen, tudatosan, mélyen lélegezni, ezáltal oldva a stresszt az izmokban, és a lélekben egyaránt. A koncentrált légzés teszi lehetővé a gyakorlatok erőlködés nélküli végrehajtását. Megtanítja összekapcsolni a testet a tudattal.

Megtanítja a testtel való bánásmódot, érezhetővé válik, mi jó a testnek, mi az az edzés-mennyiség, amire szüksége van. Kialakul a testtudat, a koordinált ember.

Gyógytorna vagy edzésforma?

Minden rendszeres, korábban nem végzett mozgás kezdetben gyógyító hatású. A folyamatos asszimilálódás következtében válik testedzéssé. A Pilates magában foglalja mindkettő fogalmát, mert a gyakorlatokat egy sérülésből való felépülésre és utána is egyaránt fejlődést eredményezve végezhetők / pre-hab módszer/. Egyszerre preventál és rehabilitál!

Ajánlott mindenkinek, akinek izületi, vagy sérülésből származó problémájuk van, ami miatt nem tudnak aktív mozgást végezni, azoknak, akiknek nem szimpatikusak az edzőtermek, vagy az izzasztó aerobic órák. Minden korosztály kipróbálhatja, gyerekektől az idősekig, sőt, a férfiaknál is nagyon hatékony. A gyakorlatok egyaránt hasznosak ülő munkát végzőknek, hivatásos sportolóknak és táncosoknak is. Könnyen elsajátítható, szórakoztató és oldja a stresszt.

Csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, a magas vérnyomás és a kedélybetegségek kialakulásának kockázatát, segíti a csontritkulás megelőzését, növeli az állóképességet, serkenti az anyagcserét.

 

Hozd formába magad testileg és lelkileg, vegyél részt Sopronban pilates foglalkozáson!

Hozd formába magad testileg és lelkileg, vegyél részt Sopronban pilates foglalkozáson! Egy ember számára a test és a lélek harmóniája elengedhetetlen, hiszen csak így válhat bárki kiegyensúlyozottá a mindennapokban. Ennek megteremtéséhez olyan sportot kell választani, ami mind fizikailag, mind mentálisan pozitív hatást gyakorol a testre és a szervezetre egyaránt. Ha Te soproni vagy, vagy a város vonzáskörzetében élsz, és még nem találtad meg az egyensúlyt megteremtő sportot, válaszd a pilatest!

Soproni pilates foglalkozásaink után úgy fogod magad érezni, mintha teljesen kicseréltek volna, ugyanis lehetővé teszi, hogy egyensúly alakuljon ki a testi és lelki állapot között, aminek a hétköznapokban hamar megérezheted az előnyeit. Egyrészt sokkal könnyebben fogod venni az akadályokat, másrészt a pilates gyakorlatoknak köszönhetően fittebbnek és egészségesebbnek fogod magad érezni.

Várunk szeretettel soproni pilates foglalkozásainkon! Ha jelentkezni szeretnél, vagy kérdéseid lennének a soproni pilates foglalkozásokkal kapcsolatban, fordulj hozzánk bizalommal elérhetőségeinken!

 

A hátizom erősítés fontosságáról bővebben

A hátizom erősítés fontosságáról bővebbenA mindennapok megpróbáltatásai mind a munkahelyeken, mind otthon megviselik az embereket, és nem csak mentálisan, hanem fizikailag is, ami először is valamelyik testrész fájdalmában jelenik meg. A leggyakrabban előforduló terület a hát, azonban egy kis odafigyeléssel lehetőség van arra, hogy ez a fájdalom leküzdhetővé váljon, vagy akár meg is szűnjön, mégpedig úgy, ha az érintettek figyelmet fordítanak a hátizom erősítésére.

A hátizom erősítéssel nemcsak megszüntetheti a fájdalmat, hanem megelőzhet olyan, későbbiekben jelentkező egészségügyi problémákat is, amik a gyenge hátizomzat következményei lehetnek. A hátizom erősítést azoknak az embereknek is szokták ajánlani, akiknek rossz a tartásuk, ami adódhat egy helytelen beidegződésből, vagy az állandó görnyedésből is. A folyamatos hátizom erősítésnek köszönhetően sokkal fittebbnek és egészségesebbnek érezhetik magukat az emberek, és hosszú időre elfelejthetik a kínzó hátfájdalmat.

A pilatesen belül kiváló hátizom erősítő gyakorlatokkal találkozhat. Vegyen részt óráinkon, ehhez pedig vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!

 

“A Kontrollógia (= pilates metódus) a test, értelem és szellem tökéletes összehangolása. A Kontrollógia által célzatosan szerzed meg először a saját tested feletti teljes uralmat és azután a gyakorlatok megfelelő ismétlésén keresztül fokozatosan és egyre jobban eléred azt a természetes ritmust és összehangoltságot, ami összefüggésben van minden tudatalatti tevékenységeddel.”

Joseph H. Pilates, Visszatérés az életbe Kontrollógia által, 1945.