Oldallégzés

Mivel Pilates asztmás volt, nehezen lélegzett, érthető módon nagy hangsúlyt fektetett a gyakorlatok közbeni légző technikára. Létezésünk alapvető feltétele, hogy szervezetünk levegőhöz jusson, ami egyértelművé teszi a tornázás közbeni légzés fontosságát. Sajnos nem mindenki, nem minden esetben lélegzik megfelelően, nem használva ki a légző felület adott mértékét. A helytelen légzés több betegség kialakulásáért felelős, pl. erős szívdobogás, mellkasi fájdalmak, szívkoszorúér betegségek. Pilates felfedezte a rekeszlégzés fontosságát, ami kipréseli a bennmaradt levegőt a tüdőből, megtisztítva a véráramlatot, kiszűrve a szervezetből a méreganyagokat. A tökéletes izommunkához megfelelő oxigén ellátást biztosít, fokozza a koncentrációt.

A rekeszlégzés belégzéskor a bordákat oldalirányba tágítja, lazán hagyva a hasizmokat, így biztosítva az utat a levegőnek, hogy a mély rétegekig eljusson. A Pilates kulcsa a megfelelő légző technika elsajátítása. Fontos, hogy minél lassabb és mélyebb legyen a légzés, amely önmagában is jótékony hatású a szervezetre. A mozgáshoz kapcsolva még hatékonyabb munkát vált ki az szervezetünkben. A légző módszerrel válik a gyakorlás folyamatossá, ettől gördülékeny a mozgás.

Erőközpont

Izomegyüttes, alkotói a hasizmok, farizmok és a mély hátizmok. A test tartásáért felelős izomcsoportokról van szó. Innen indulnak ki a gyakorlatok, a kar és lábmozgások. Általában kevés összpontosítás jut erre a területre, ami később sérülést, fájdalmat okoz. Ezt a hibát felismerve Pilates kitüntetett szerepet szánt a központ hangsúlyosságára, és az egyes gyakorlatok alatt mindig utasít feszesen tartásukról.

Köldök a gerinchez

A mélyen fekvő ferde hasizmok működését jelenti a kifejezés. Ezek az izmok körülfonják a derekat, a hasat a gerinc felé húzzák. Megfeszítéskor a a gerinc hosszú, a vállak és a csípő a helyén maradnak.

Semleges gerinc, medencetartás

A Pilates módszer célja a gerinc fiziológiás görbületeinek a megtartása, a medence előre vagy hátrabillentése nélkül. Semleges helyzetbe akkor kerül a medence, ha a szeméremcsont és a csípőcsont egy síkban vannak, így kerülnek megfelelő helyzetbe a csigolyák. Ezt a tartást nem csak alaphelyzetben, mozgás közben is meg kell tudni tartani. Erre tanít meg a Pilates.

Hosszú gerinc

A testtartás javítására szolgál. A teljes gericoszlopot, az összes csigolyát távolítjuk egymástól a hátizmok segítségével. A bordák és a csípő közti távolságot növeljük, amitől megnyúlik a derék is, kisebb teher kerül a csigolyákra.

Képzettársítás

A gyakorlatok megkívánják a képzelet bekapcsolását a mozgásba. Segít megérteni a gyakorlatokat és azok lényegét. A feladatoknak pontosabb kivitelezést, mélyebb koncentrációt biztosít.

Pilates doboz

A két vállcsúcs és a két csípőcsont alkotta téglalap, melyet a legtöbb gyakorlatnál meg kell tartani.

Minden irányban távolítunk

Testhelyzetünktől függően, mindig vannak testünknek, végtagjainak olyan pontjai, aminek mentén izmainkat nyújtani, izületeinket távolítani tudjuk. Egyensúlyunk megtartás érdekében, mindig minden pontot két ellentétes irányba húzunk úgy, hogy közben a törzs izmait a központ felé húzzuk.

Pilates óra talajon, eszközökkel

A gyakorlatsorok segítenek karcsúságunk hosszútávú megőrzésében, törzsizomzatunk stabilizálásában és megerősítésében. A módszer lényege, hogy olyan egyenletes, fokozatosan felépített gyakorlatokból áll, amelyek elősegítik izomzatunk harmonikus működését. A speciális légzéstechnikával nemcsak a szervezet oxigénellátása növelhető, hanem a fizikai teljesítmény is jelentősen fokozható. Óráink egyaránt képviselik a klasszikus Pilatest-gyakorlatokat és a legújabb irányzatokat is. A teljes test megdolgozására, illetve a gyakorlatok tökéletesítésére és/vagy továbbfejlesztésére különböző eszközökkel hatékony eredményeket érhetünk el.