Érezd JÓL magad,

és mozogj TERMÉSZETESEN!

Fő célom, hogy helyes mozgásmintákat tanítsak, és ezzel megelőzzük a degeneratív, kóros elváltozásokat a testedben!

Abban segítek a vendégeimnek, hogy jobban megismerjék a testüket, érzéseiket, önmagukat. Boldogabban, tudatosabban, fájdalommentesebben éljenek.

A testi feszültséggel együtt oldódik a lelki és szellemi feszültség is. Célom, hogy segítsek feszültséget oldani. Lehetőséget biztosítani a kikapcsolódásra, feltöltődésre, tisztulásra.

AnCsi

Most jársz itt először?

Állapotfelmérés az első!

Meggyőződésem, hogy állapotfelméréssel, célkitűzéssel és tervezéssel érhetünk el eredményeket.

Kialakítottam egy rendszert, a fejlődésed útját, amin végigvezetlek lépésről-lépésre, hogy sikeres, boldog, és fájdalommentes legyél!

Biró Anikó vagyok, diplomás szakedző, jóga, Pilates és deepWORK® oktató.

2019 óta Bene Máté BGA képzésein veszek részt:

– Gerinc alapképzés

– NMPT instruktor

– Integrált Fascia Tréning

– Mozgásneurológia

– Gerinc haladó tanfolyam 

– Humánkineziológia és alkalmazott biomechanika (folyamatban) 

Megnézzük, leteszteljük vannak-e rossz mozgásmintáid, amik, ha így maradnak, kóros elváltozásokat, fájdalmakat okozhatnak bármilyen hétköznapi tevékenység és sport során. Ha igen (ami sajnos elég valószínű), akkor azokat először korrigáljuk. Megnézzük, hogy min tud segíteni ez a módszer.

Betekintést nyersz abba, hogyan foglalkozom veled, tapasztalod milyen egyszerű de nagyszerű ez a módszer – NMPT-, így könnyebben döntést tudunk hozni mindketten, hogy tudunk-e együtt dolgozni a közös sikerünk érdekében.

Az oktatásnak a prevenció, nem a rehabilitáció a célja!

Fontos! Nem végzek egészségügyi kezeléseket. Ha tünetekkel rendelkező sérves ember vagy, keress fel egy ADT-s kollégát, majd a gyógyulás után gyere vissza a mozgásminták korrekciójáért, hogy ezzel a további gerinces mozgásszervi problémákat megelőzhessük.

NMPT jelentése természetes mozgásminta tréning

FŐ CÉLUNK A GERINC ELASZTIKUS

EGYENSÚLYÁNAK ELÉRÉSE

Egy teljesen modern, minden mástól eltérő, végtelenül gyakorlatias prevenciós rendszer.

A gyerekek többsége bekerülve az iskolapadba és szüleik mobiltelefonját használva, 7 éves korukra tartáshibásak leszek. A testünk ehhez sajnos nagyon gyorsan alkalmazkodik. Idegrendszerünk kénytelen új izmokat, új mozgásmintákat létrehozni azért, hogy továbbra is tudja használni a testet. Ez persze egyre jobban terheli az ízületeket, és újabb rossz mintákat kénytelen kialakítani.
A kis multifidus izmocskák (amelyek a gerinc stabilitásáért felelősek) ülés közben inaktívvá válnak, és 3 óra (!!!) után mérhető gyengülést mutatnak. Számolj egy kicsit, hány éves vagy, és hány órát ültél az iskolában, a munkahelyeden….
AZ NMPT egy nagyon céltudatos prevenciós edzés, amely a testből igyekszik kivenni azokat a rossz működéseket, kóros mozgásmintákat, amelyek a későbbi degenerációk előidézésében vesznek részt. Az NMPT nagyon egyszerű, de nagyon mélyre vezet. Korrekciós gyakorlatokkal természetes mozgásmintákat ad a testnek. 
A célunk, hogy az NMPT gyakorlás után az emberek a leghamarabb a sportba, jógába vezethetők legyenek, és így már egy tisztább mintával, pontosabb testtudattal gyakorolhassák az.

Stamina Art

az életerő művészete az alapoktól a mesterfokig

Hányszor kell részt venni NMPT órán?

Átlagban 6 alkalom elég a testnek az újraprogramozáshoz, de 2-3 naponta kell ismételni, különben az idegrendszer elfelejti, és minden egyes alkalommal a nulláról indulunk, és nem haladunk semerre…

Változás csak akkor lesz, ha felelősséget vállalsz a testedért, következetesen teszel az egészségedért és beépíted a mindennapi életbe az NMPT technikát. 

Folyamatos gyakorlás

Fontos az életmód és a probléma közötti összefüggés megértése is, aminek a felismerésében szintén segítek.

Az idegrendszernek a teljes beépüléshez 2 hónap szükséges.

Csatlakozz először a kezdő órákhoz, ahol az NMPT módszereit építjük be Pilates és jóga gyakorlatokba.

Ha már nem kell a technikát annyit javítani, akkor jöhetsz a haladó, áramló, FLOW csoportba. 

Növeljük az intenzitást

Ha már annyira felszabadultak az energiáid, hogy gyorsabb, dinamikusabb, izzasztóbb órára vágysz,

a deepWORK lesz a te mozgásformád. Hozd ki magadból a legtöbbet!

Nem tudsz 2-3 naponta jönni hozzám? Ne ess kétségbe!

Válaszd az 5 alkalmas bérletet, és megkapod az oktató videókat, amik segítségével otthon is tudsz tornázni.

Fascia Tréning

A fascia egy elasztikus neuromiofasciális (ideg-, izom-, kötőszöveti) rendszer a testben, amiben a sejtek élni tudnak. Egy látható, kollagén alapú szövet, ami ellenáll a húzóerőnek.

A fascia véd és tartást ad, hogy feszültségmentesen, energikusan éljük az életünket.

Ha megfelelően elasztikus, akkor az energia tárolására, azaz megnyúlásra és elasztikus visszaugrásra képes.

„A fascia a mozgás/stabilitás egyenletének hiányzó eleme” – mondja Tom Myers az Anatomy Trains könyv szerzője. Myers az elsők között volt, akik a fasciával komolyabban foglalkozni kezdtek és elkezdték vizsgálni és megérteni a mozgásszervi problémák holisztikus mivoltát.

Az elasztikusság azért fontos, hogy a sérülések kivédése mellett hatékonyan, a lehető legkisebb energiabefektetéssel tudjunk mozogni a hétköznapokban is. A repetitív, ciklikus emberi mozgások, mint például a járás és a futás, ezt a beépített elasztikus rendszert használják a testben. Járáskor például a talpi fascia és az Achilles-ín dobja előre a sarokcsontot, és a comb oldalában található iliotibiális szalag pedig a medencét húzza jobbra-balra…

Tensegritás: a terhelés elosztása

A testünk nem koncentrálja a terhelést egy pontra. Épp ellenkezőleg, ezt igyekszik elkerülni. A fasciális hálózat az egész testre kiterjedő, feszültség- és terheléselosztó rendszerként működik. A helyes mozgásmintákra is igaz, hogy a terhelés a lehető legegyenletesebben oszlik el a testben. Ha valahol feszültség keletkezik, az gyakran azt jelzi, hogy egy adott pontra túl sok terhelés jut.

IFT – Integrált fascia tréning célja:

Tanítsuk meg újra az idegrendszerünket és izmainkat arra, hogy szét tudja tolni a csontjainkat, visszaállítsa a lordózisainkat, és kifeszítse a kötőszöveti hálót annak érdekében, hogy amikor funkcionálisan gyakorlunk (többek közt járunk), minimális izommunkát kelljen csak használnunk, és a fascia elasztikus energiáját tudjuk használni.

Ha esetleg a már kialakult rossz minták, degenerációk miatt már nem tudja a test felvenni a „tensegrity” modellt, akkor NMPT órán megnézzük, teszteljük a tested, hol és hogyan kompenzál. Majd megmutatjuk az idegrendszerednek, hogyan tud természetesen jól működni.

Ha ezt jól megtanuljuk, akkor maga a mozgás lesz az egészséget fenntartó rendszer, ami állandóan stretchinget gyakorol a szövetre. A szöveti vízháztartást szabályozza, elkerüli a letapadásokat.

A fizikai és pszichés terhelés miatt sajnos nem így éljük, mert benne maradunk a feszült állapotban, és nem tudjuk kifeszíteni a hálónkat. Innentől kezdve kialakul a rossz idegrendszeri lefutási irány, ami ízületi kompenzációhoz, majd degenerációhoz vezet. A sérült fascián hegek keletkezhetnek, és ezek a területek szintén alkalmatlanok lesznek az optimális mozgásra.

Tehát újra kell programozni a rendszert 🙂

Hatással lesz a hormonháztartásra, anyagcserére és a pszichére is.

A technika megfelelő (újra) oktatás mellett egy önfenntartó javulási folyamatot eredményezhet, így jelentősége óriási! Vidd magaddal, és indulj el a fejlődés útján!

Az integrált fascia tréning a szabadban zajlik. Vékonytalpú cípőben, mindenféle szabad mozgást zavaró tényező nélkül.. (Pl. se táska, se teli zsebek. Papírzsepi és 1 db (kocsi)kulcs lehet nálad. Esetleg övtáskában mobil. Folyadékot is a kocsiban hagyjuk a tréning ideje alatt.

meditáció

A Sunya fő célja: hogy megnyugodjon az elme a béke elérése érdekében. Fókuszálva cselekedjünk a kötelességünk teljesítése és a jólét elérése érdekében.

Sunyában eddzünk, hogy összehangoljuk / egyesítsük Testünket, Légzésünket és Elménket.

Az ősi szanszkrit nyelven írt szövetség YOGA néven ismert. Tehát a SUNYA gyakorlata igazi JÓGA.

5 ezer éves technika. A „jóga” szanszkrit eredetű jelentése: egyesülés, mely alatt a test, a lélek és a szellem harmonikus egységét érthetjük.

Mivel a légzés koordinálja elménket és testünket, ezért a gyakorlat középpontjába helyezzük. Így a Légzés edzésével edzhetjük az elménket és a testünket.

Egy részlet Dr. Rajesy S. Savera – Dr. Lim SUNYA könyvéből, ami hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz.
“Az öt erkölcs, amit a visszavonulás során tanítottam, elengedhetetlen. Ezek az egyén személyiségének építőkövei. Ne feledd, hogy ez az öt erkölcs emberré tesz bennünket, ami megkülönböztet minket az állatoktól.
1. Nem ártok senkinek.
2. Nem hazudok senkinek.
3. Nem veszem el azt, ami nem az enyém.
4. Nem fogom megzavarni a család és/vagy a társadalom harmóniáját.
5. Nem fogom mérgezni magamat és másokat.”

Ajánlások

Mit mondanak az NMPT-ről?

“Nem csak a tartásom lett jó, de az NMPT-nek is köszönhetően gyorsabban tudok futni. Ugyanis a homlok, fej, nyak, tarkó, vállak amikor rendben állnak nem lehet görnyedve futni. Tudod olyan “osonósan”. Így aztán nem csak a felsőtest de az alsó is rendben van. Emelem a térdem, ettől nő a lépés távolsága és nő a sebesség. Mióta ezt felfedeztem a 10 km es vagy hosszabb edzéseket az előírt 6:02-6:07 es átlagnál jóval gyorsabban 5:42-5:47 re végzem el. Köszi Ancsiiii ????????

Czérna Tündi

“20 éve küzdök nyak, hát és vállfájdalommal, amit heti rendszerességű gyógymasszázs segítségével próbálok enyhíteni. Az évek folyamán sokféle mozgásformát kipróbáltam, melytől javulást reméltem, a teljes fájdalommentességet sajnos azonban nem sikerült elérnem. Amit mindig is tudtam, hogy az ülőmunka nincs jó hatással a tartásomra, a stresszes életvitel pedig hozzájárult az állandó görcsösség, merevség érzéséhez minden egyes porcikámban.

Arra a szóra, hogy lazítás soha nem reagált a testem. Tudtam, hogy a javulás érdekében tett lépéseim csak tüneti kezelések voltak, a valódi okot azonban nem tudták megszüntetni. Mindaddig, amíg nem hallottam az NMPT módszerről, nem is sejtettem, hogy a gyógyulás, javulás elérésének lehet egy sokkal mélyebb mozgatórugója is. Hogy az évek folyamán kialakult rossz mozgásminták megszüntethetők és újra tanítható a testnek, (a helyes minták rendszeres gyakorlásával) hogy érezheti magát a terhek alól ismét felszabadultnak.

Az Anikóval eltöltött órák után, én ezt tapasztalom. A testem működését a jó irányba kezdtük vezetni, egyre többször érzem magam, már nem csak az órákat követően, hanem a hétköznapokon is ellazultnak. Fájdalmaim megjelenésekor elvégzem a – rendkívüli mélysége miatt, egy külső megfigyelő számára szinte nem is látható – feladatokat, nyújtásokat, amik után fellélegzem. Szép lassan érzem, ahogy újra a jó mozgásminták válnak természetessé a testem számára és ahogy egyre kevésbé szenvedek már nyaki és vállfájdalmaktól.

Ezért az érzésért pedig nagyon hálás vagyok! :)”

Pauska Eszter

“Nagyon gyorsan megkedveltem Anikó új “tornáját” az NMPT-t.  Egy tudatos mozgásforma, amely megtanította, újraprogramozta  a testemet az izmokat és a mozgásomat. Eleinte járás közben, a számítógépnél, vagy egyszerűen csak álldogálás közben többször kellett emlékeztetni a testemet a tanultakra és a helyes testtartásra, de meglepő módon nagyon gyorsan sikerült. A nyújtások a felépített gyakorlatsorok hihetetlen mozgás élményt adnak és nagyon gyorsan elsajátíthatók.

Az NMPT segítségével  fel tudom ismerni a testem jelzéseit és megfelelő nyújtással szinte azonnal tudok lazítást adni az izmaimnak. Hála és köszönet, hogy megtanítottad ezt a módszert!” 

 

Horváthné Molnár Katalin

Partnereink

Készen Állsz A Változásra?